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How to Build Your Own Cloud File Sync with Nextcloud

OLDaily - Hace 44 mins 52 segs
Ian Paul, How-To Geek, Apr 04, 2020

I don't think this will really save you any money, but having the knowledge to set up and secure your own cloud file sync may serve you well in the future. The setup is basic, using an Ubuntu server and NextCloud, but it includes authentication and SSH enmcryption, and of course you can run it in the cloud in a service like Digital Ocean. Where the real power comes in is when you can (in future projects) take stuff like this and integrate it with your own applications. But that's a separate post.

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Caring for the Open Web As The Higher Ed Territory Par Excellence

OLDaily - Hace 44 mins 52 segs
Antonio Vantaggiato, Skate of the Web, Apr 04, 2020

Presentation from OERE20 (video). "How do we care for the Web and nurture and protect it while at the same time explore it from within higher ed, and free it from the myths that still hold it back? I came to believe that some analysis instruments like the ideas from platform nihilism (Lovink 2019) or hacker pedagogy may be particularly useful in practice."

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Open source, experimental, and tiny tools roundup

OLDaily - Hace 44 mins 52 segs
Everest Pipkin, Apr 04, 2020

Feel like playing this weekend? Don't just want to play canned video games? Then this page is for you - "tiny/weirdo game engines... indie/open source bigger game engines... fantasy consoles... " and much much more. Have fun.

 

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BBC offers biggest online education push 'in its history'

OLDaily - Hace 44 mins 52 segs
Mark Savage, BBC News, Apr 04, 2020

We're beginning to see what online learning looks like if we're actually serious about doing online learning. "Starting on 20 April, videos, quizzes, podcasts and articles will appear on BBC Bitesize Daily via the BBC iPlayer, red button, BBC Four and BBC Sounds. Children's lessons will feature presenters including Oti Mabuse, Katie Thistleton and Karim Zeroual.... The initiative will include 14 weeks of core subject learning to offer 'rhythm and routine' for pupils 'whatever your child's age'."

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NYU Research Documenting What People Touch as They Move Through Virus-Laden World

Campus Technology - 3 Abril, 2020 - 18:08
How does COVID-19 get transmitted? Researchers from New York University are out in the streets right now capturing examples of activities where people are coming into contact with surfaces that could host the virus left behind by others who have already touched the same surfaces.

Bullying e inteligencia emocional

Tec Monterrey — Edu News - 3 Abril, 2020 - 12:32

Marc Brackett, director del Centro de Inteligencia Emocional de Yale, analiza el estado del bullying en las escuelas, el enfoque "RULER" y la inteligencia emocional de los docentes y padres de familia.

Transcripción de la entrevistaEl estado del bullying en las escuelas

Marc Brackett: Lo que sabemos gracias a la investigación es que sobre un tercio de todos los niños son acosados en las escuelas de nuestro país, y eso es mucho. Un tercio de todos los niños, y va de 20% a 70% dependiendo de las circunstancias y el ambiente. El reto con el bullying es que cerca del 70% pasa desapercibido por los adultos en el ambiente. Estos niños son muy buenos para esconder y hacer cosas en secreto. Sin embargo, es una enorme cantidad de niños que están siendo acosados.  Yo pienso que hoy es diferente por la tecnología, lo que significa que, sabes, cuando los niños se burlan de mí en el autobús o en el patio de juegos, eso es una cosa muy dolorosa, pero cuando te acosan y alguien pone algo en Instagram o cualquier plataforma de redes sociales, de pronto toda la escuela se entera, así que es un espacio diferente.

Desafortunadamente a las escuelas les gustan las soluciones rápidas, ¿cierto? Así que compran programas para la prevención de bullying que crean reglas para el ambiente, pero las reglas nunca van a cambiar la forma en la que piensan las personas, ¿verdad? No van a ayudar a cambiar el ambiente cultural en una organización, no van a enseñarle a las personas habilidades, así que, de verdad, esa es toda mi carrera. Ha sido el pensar en lo que necesitan hacer las escuelas para apoyar el desarrollo saludable de los niños, lo que significa lo que los adultos necesitan saber, lo que necesitan poder hacer para apoyar el desarrollo saludable de los niños y lo que le tenemos que enseñar a los niños para prevenir estos problemas en primer lugar.


El enfoque RULER

Marc Brackett: Es un modelo complejo. Significa que tienes que empezar lo más temprano posible, y tienes que seguir porque la vida cambia y el desarrollo de los niños cambia con el tiempo. Hay cuatro tipos de piezas en RULER, el nombre del acercamiento que hemos creado en los últimos 20 años. El primero son las mentalidades, ¿cierto? ¿Las personas creen que importa cómo se sienten los niños? Y la verdad es que en realidad no a todos les importa cómo se sienten los niños.

Los adultos están educando niños, ¿cierto? Los niños tienen el derecho fundamental de estar seguros en una escuela y en un hogar. Ese es su derecho por estar vivos en este mundo. Es interesante, si revisas los datos, las personas hacían cirugía en niños sin darles anestesia hasta la mitad del siglo pasado. Decían que sus sistemas de dolor no eran tan desarrollados como los de los adultos, lo cual es obviamente absurdo. Tenemos que cambiar nuestro sistema de creencias sobre los niños, y sobre nosotros mismos también. Como decir que lo que siento importa, ¿sabes?

Soy un hombre, pero no soy un hombre rudo como le hubiera gustado a mi papá. Cuando hablo de mí, sobre mi infancia, sobre mi dolor, sobre bullying, conozco hombres que me dicen cosas como: “Yo nunca le diría a mi propio hijo que yo sufrí bullying como tú, porque mi hijo pensaría que soy débil”. Así que, ves, ese es un sistema de creencia, que significa que sentir miedo o ansiedad o vergüenza te hace “menos que…”, tenemos que erradicar ese sistema de creencia porque no es cierto.

Para los humanos que experimentan emociones, todas las emociones importan, y si tenemos creencias como, “los hombres no pueden sentir miedo o vergüenza o ansiedad, sino sólo enojo”, entonces no vamos a tener una sociedad saludable, ni padres que puedan educar a sus hijos de forma saludable. Lo segundo es que tenemos que desarrollar las habilidades, así que creamos un acrónimo llamado RULER, el cual representa las habilidades de inteligencia emocional. La primera es reconocer emociones. Así, estamos en esta entrevista ahora, viendo tu expresión facial, tu lenguaje corporal y escuchando tu tono de voz, y estoy tratando de buscarle significado, ¿cierto? ¿Estás interesado en lo que digo? ¿Me estás juzgando por lo que digo? ¿Estamos pasando un buen rato, un mal rato? Eso es parte de la vida, ¿cierto? Haces esto todo el tiempo, le estás dando sentido a tus interacciones y, ¿les enseñamos a la gente cómo hacer eso con precisión? ¿Somos conscientes de nosotros mismos? ¿Cómo me siento ahora? ¿Estoy ansioso? ¿Estoy cómodo? ¿Estoy abrumado? ¿Me siento aprehensivo? ¿Cuál es el sentimiento que estoy teniendo ahorita? ¿Sé por qué tengo estos sentimientos? ¿Sé por qué tú tienes estos sentimientos? ¿Entiendo los sentimientos?

Lo que hallé en mi investigación es que las personas no tienen mucha habilidad para nombrar sus sentimientos, de modo que no pueden diferenciar entre el enojo y la decepción, por ejemplo. Entonces, de nuevo, lo que hallamos es que a la gente no se les ha enseñado esto, no se les ha enseñado a diferenciar, sabes, entre decepción y enojo o la ansiedad y el miedo, y lo que decimos es que tienes que nombrarlo para domarlo, ¿verdad? Tienes que nombrarlo porque al nombrar tus sentimientos te da acceso a una forma de pensar sobre ellos que te ayudará a regularlos efectivamente. Así, tenemos la R, la U y la L de la inteligencia emocional, las últimas dos son expresar y regular las emociones.

Lo que muestra la investigación es que cuando las escuelas hacen este trabajo con calidad y fidelidad en la implementación, lo que significa que de verdad lo hacen, vemos cambios en la enseñanza de los alumnos. Vemos que se reducen la ansiedad y depresión en los estudiantes. Aumentan sus habilidades de liderazgo. En maestros encontramos que hay menos agotamiento y mayor satisfacción del trabajo. En las escuelas vemos que el ambiente se siente más positivo y hay menos bullying. Hemos visto resultados bastante buenos hasta ahora conforme seguimos evaluando RULER en diferentes escuelas.

La inteligencia emocional de los docentes

Marc Brackett: Yo debería decir lo que nuestras investigaciones están mostrando, lo que es interesante, lo que también está alineado a nuestro modelo, es que, al enfocarte en los adultos primero, cierto, tienes el impacto más grande. RULER no enseña el currículo en clase, sino la escuela pensando cómo apoyar a los adultos que están por enseñar esas habilidades a los niños para ser esos modelos a seguir. Así que pasamos el primer año en desarrollo para adultos, luego continuamos con el desarrollo de los niños, y lo que se está revelando en las investigaciones es que, de hecho, el primer año encontramos que los maestros están menos estresados, un poco más felices. En el segundo año encontramos que eso impacta a los estudiantes. Así que, justo como esperaría, ayudar a los maestros a desarrollar su inteligencia emocional les ayuda a ellos y también les ayuda a los niños.


La educación emocional en la familia

Marc Brackett: Yo creo que, para las familias, el primer paso es ser el modelo a seguir, ¿cierto? Como madres y padres de familia. Así que prueba tu propio vocabulario emocional, ¿sabes la diferencia entre enojo y disciplina como mamá o papá? ¿Estás cómodo expresando todas tus emociones como mamá o papá? ¿Y estás modelando una gestión emocional efectiva para tu hijo? ¿Estás usando estrategias saludables para regular tus propias emociones? Y esa es la pregunta que creo que los papás se tienen que preguntar: ¿estoy siendo un modelo a seguir para mi hijo? Lo segundo es que tenemos que reconocer que las emociones de nuestros hijos son importantes, y no vamos a ser jueces de esas emociones. Seremos científicos para nuestros hijos en lugar de jueces.

Hablo mucho sobre esto en mi libro, que hay papás y personas que son científicos de emociones contra aquellos que son jueces de emociones, ¿cierto? Los científicos se abren a las emociones con curiosidad, hacen buenas preguntas; el juez es quien le dice a alguien cómo se siente, ¿cierto? A ellos en realidad no les importan las emociones, solo dicen que todo es bueno o malo, cuando ellos no se regulan bien solo dicen “así soy, supéralo”, mientras que el científico de emociones dice “no hice un buen trabajo hoy, necesito hacer mejores preguntas, necesito usar mejores estrategias”. Así que, primero sé el modelo a seguir, luego conviértete en científico, no un juez, y lo tercero es que tienes que trabajar con tu hijo para ayudarle a: a) entender sus emociones, y b) regularlas efectivamente.

¿Se inculca la inteligencia emocional en las escuelas?

Marc Brackett: Bueno, pienso que es importante distinguir entre la terapia clínica y el desarrollo de la inteligencia emocional, ¿verdad? Porque muchas personas piensan que es trabajo clínico y no lo es, es trabajo de vida. Conforme tratas de alcanzar tus metas en la vida, te frustras, te sientes abrumado, te cansas, te sientes ansioso, estás en una relación, las cosas van bien a veces, las cosas no van bien otros días. Así es la vida, yo pienso que sólo necesitas aprender habilidades para lidiar con la vida, y no estamos enseñando eso en las escuelas. En realidad, no damos una educación emocional, ¿verdad? Enseñamos matemáticas, ciencia, literatura, ciencias sociales, lo que sea y la verdad es que no se aprenden a través de la escuela, se aprenden informalmente.

Desafortunadamente, muchas personas no son buenas en eso, así que aprendemos informalmente, y eso te hace hacer mal las cosas. Digo, enfrentémoslo, ¿sabes? Mi madre, Dios la bendiga, ella era una mujer encantadora y tenía buenas intenciones, pero no sabía cómo lidiar con sus emociones, ¿sabes? Era muy ansiosa. Recuerdo una vez que me estaban acosando en la escuela y ella diría cosas como: “¡Dios mío, corazón, no puedo creer que te estén molestando! ¡No me cuentes todo, tendré un colapso!” y yo diría cosas como “bueno, yo soy el que está colapsando”. Luego mi padre, que era, sabes, un tipo muy rudo, él diría: “hijo, tienes que ser fuerte”, eso no es enseñar habilidades, ¿cierto? Eso es decirle a un niño que no es un tipo rudo, que tal vez nunca podría ser un tipo rudo, que no hable sobre sus sentimientos.

Redefiniendo el significado de éxito personal

Marc Brackett: Yo pienso que tenemos que ampliar nuestra definición de lo que significa ser un individuo exitoso, a ser un buen tomador de decisiones, a tener relaciones positivas, a tener bienestar, y cuando hagamos eso entonces, quizás nuestro sistema educativo cambiará. Con suerte eso hará que: a) se reduzca la cantidad de estrés y ansiedad en nuestro país, y b) ayude a todos los estudiantes a desarrollar las habilidades que necesitan para enfrentar la vida. 

 

Ethical debt and the great online pivot

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Samantha Ahern, Wonkhe, Apr 02, 2020

I'm going to juxtapose two posts here: one from the Christensen Institute titled Keep calm and carry on: Reasonable approaches to home-based learning, and the other from WonkHE called Ethical debt and the great online pivot. The former argues that "Vetoing all learning over equity concerns makes the perfect the enemy of the good." The latter says "The first consideration is that of social justice." The former says "It seems ironic, however, to say now that 'no one learns if not everyone can learn.'" The latters says, "we are also subjecting them to a programmed sociality predetermined by the platforms that they are using." I read Audrey Watters say "you might consider it 'just works' because it ignores all sorts of permissions and security features" and I think to myself, "oh sure, it was so much better when we used all those systems that didn't work."

People argue as though the ethics of all this is settled, but it isn't. I was in the middle of writing a very long paper about that when all of this hit, and I hope to finish it. We need to do better than sweeping declarations about what's good and what's bad in all of this. Social justice matters, but so does education. Privacy matters, but so does openness.

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Approaches to Marking

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Alex Usher, Higher Education Strategy Associates, Apr 02, 2020

Earlier this week I had a drive-by Twitter disagreement with Bonnie Stewart about whether online marking exaggerated inequalities. I argued that it does not; she responded "all the prejudices remain with new inequities added." À propos (probably coincidentally) Alex Usher looks at "the issue of different methods of marking and assessment." Writing about higher education, Usher contrasts the “professorial classroom sovereignty” in North America with models where the responsibility for marking is split between several agents in order to produce (variably) cost-effectiveness or fairness. Usher comments, "it is worth thinking sometimes about the price-tag our doctrine of 'professorial classroom sovereignty' carries: specifically, in reduced ability to seek gains from specialization, concerns about fairness in grading, and quality control." And I think this casts nicely into my own perspective that individual in-person classroom teachers are a lot less fair than we would like to pretend, and that online learning can redress this in ways the traditional system cannot.

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New pandemic edtech power networks

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Ben Williamson, Code Acts in Education, Apr 02, 2020

Ben Williamson argues that "during the ongoing coronavirus crisis, new pandemic power networks have begun to coalesce around claims that edtech is not just disruptive, but in fact palliative." These agencies are driving an agenda, he says, that favours "digital technologies as a solution to a perceived ‘crisis’ of education that pre-dates coronavirus..., private sector technology companies as key providers of educational infrastructure, platforms, apps, content and other services... (and) decentralize education systems (as) connected networks where learning can be conducted across homes, schools and other settings." As I read this my reaction is partially "well what did you expect?" and "most of this is what we want." Sure, I have grave reservations about any desire to privatize the educational system. But I don't see that happening in countries that have strong public education sectors. What I see happening is government moving to support education as a vital public service that needs to be provided to everyone no matter what.

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How Things Have Changed—New Expanded Netiquette Rules for Video Conferencing

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Karen Nichols, CAT FooD, Apr 02, 2020

It has been a long time since I've written about netiquette. But the flood of new videoconferencing users is reminiscient of the time in the 90s when incoming AOL users doubled the size of the internet. So establishing some norms makes sense. Now I'm not sure I would agree with all of these - for example, instead of saying "wear work-appropriate clothing" I think the rule should just say "wear clothing". Also the stuff about framing and lighting and looking at the camera could be replaced with "point the camera at you, not the ceiling". But despite my disagreements, I think it's time for vidiquette. See also: Melanie Yunk. More: BBC.

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Domains, decentralisation, and DNS

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Doug Belshaw, Open Educational Thinkering, Apr 02, 2020

Doug Belshaw reflects on an OER20 presentation with Lauren Heywood, Jim Groom, and Noah Mitchell. " As Jim mentioned in answer to my question at the end of the session, it’s like the ‘dirty secret’ of the internet is that we’re all sharecroppers in a rentier economy. Why? Because we can never truly ‘own’ our address on the internet; we can only ever (as Maha Bali and Audrey Watters have both discussed) pay money to a central registry." As Belshaw notes, a lot of the work on decentralized systems such as IPFS are intended to counteract this. But we're not there yet, and there's a risk that we may never get there.

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Covid-19: How is Italy coping with school closure?

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Anna Cristina D’Addio, Francesca Endrizzi, World Education Blog, Apr 02, 2020

Italy was one of the earlier and hardest hit regions in Europe and had a lot less time to prepare for a sudden conversion to online learning. How well did they fare? "They have reacted quickly. Some schools have activated or accelerated training opportunities for teachers... t he Ministry of Education has set up a web page with a knowledge bank of initiatives for schools... INDIRE with other two networks developed Flipped classroom, a project adopted by 592 schools." And so on. It hasn't been perfect: "2% of Italian families have internet connection between 2 and 30 Mbs, much lower than is required to download and stream educational content." (In case you're wondering, Bell provides me with a miserly 5Mbs here in Casselman, Canada, so it's not impossible to work with less, just frustrating).

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The Internet Archive Chooses Readers

OLDaily - 3 Abril, 2020 - 03:37
Karin Wulf, The Scholarly Kitchen, Apr 02, 2020

Publishers have unsurprisingly gone apoplectic over the Internet Archive's declaration of a “National Emergency Library.” and consequent decision to allow unfettered access to copyright works in its collection. "It is showing exactly why we need to defend copyright even when violators assure us all will be well. This isn’t a slippery slope — it’s a landslide.” On the other hand - what, exactly, are publishers losing? Bookstores are closed. Libraries are closed. Publishers have done almost nothing in response to the crisis (except to gleefully count their windfall profits from increased digital book sales). The Internet Archive is simply replacing what was already available. See also: Bill Rosenblatt.

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Seniors Can Participate in Minecraft Graduation Ceremony

THE Journal - 2 Abril, 2020 - 19:00
Some students are using Minecraft during their "self-quarantines" to recreate their campuses. And at least one group is planning a national graduation ceremony to take place in their virtual world.

Seniors Invited to Participate in Minecraft Graduation Ceremony

Campus Technology - 2 Abril, 2020 - 18:55
Some students are hitting Minecraft during their "self-quarantines" to recreate their campuses. And at least one group is planning a national graduation ceremony to take place in their virtual world.

Cuida tu mente: una guía de salud mental y emocional

Tec Monterrey — Edu News - 2 Abril, 2020 - 16:03

El Tec de Monterrey lanza un espacio con información, buenas prácticas y consejos en temas de salud mental y emocional.

Imagen: Cuida tu mente / Tec de Monterrey.

Con información de Tec Review

Desde hace unas semanas, la pandemia del COVID-19 ha dado mucho de qué hablar, en medios de comunicación, redes sociales, entre amigos y la familia. Es un tema que está presente en nuestro día a día y por consecuencia, genera mucha preocupación, estrés y temor entre la sociedad.

Aunque debemos mantenernos informados respecto al progreso de esta pandemia, es importante equilibrar nuestro consumo de información en beneficio de nuestra salud mental. Las redes sociales están inundadas de rumores y fake news, por lo que saber distinguir las noticias falsas de las verdaderas, aunque importante, puede ser una tarea desgastante. “Los engaños y noticias falsas siempre prosperan en circunstancias de temor, porque las crisis arrojan lo mejor y lo peor de la sociedad”, afirma Raúl Trejo Delarbre, especialista del Instituto de Investigaciones Sociales (IIS) de la Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM).

Ante esta crisis de salud pública, es fundamental estar tranquilos y buscar la manera de lidiar con la ansiedad provocada por la incertidumbre ante el alcance y los estragos que provocará el nuevo coronavirus a nivel mundial. Para ello, el Tecnológico de Monterrey ha creado Cuida tu mente, un espacio donde encontrarás herramientas, guías y consejos prácticos en temas de salud mental y emocional.

El sitio contiene herramientas como videos para calmar la mente a través de ejercicios de respiración, un test con el que puedes detectar si tienes ansiedad, consejos para armar tu rutina de gimnasio en casa, y hasta sesiones de yoga.

Este espacio está organizado en tres grandes categorías:

Mente saludable

Contenido fiable, útil y con voces de expertos porque en esta época del coronavirus, también es sano contar con la información correcta.

Mente positiva

Materiales de apoyo para mantener el buen estado emocional y psicológico ante las amenazas de la pandemia que azota al mundo.

Mente conectada

Para que el necesario distanciamiento social de esta etapa no nos aisle completamente, te compartiremos opciones para que hagamos cosas juntos y así, hacer comunidad.

El sitio Cuida tu mente es de libre acceso, y forma parte del programa TQueremos con el que Tec ofrece atención confidencial las 24 horas a alumnos, colaboradores, y sus familiares directos (padres, cónyugues, hermanos), en los aspectos emocional, médico, nutricional y legal.

Visita el sitio Cuida tu mente: https://tec.mx/es/coronavirus-covid-19/cuida-tu-mente

 

Do You Want To Easily Create A Large Number Of Questions In Your Moodle Course?

LMS Pulse - 2 Abril, 2020 - 15:47
Are you looking for an easy method to create large number of questions in your Moodle course? Creating large number of questions for your Moodle quiz can be a time-consuming task. If you are planning...

Pandemic pedagogy

Steve Wheeler - 2 Abril, 2020 - 14:28
Image source: pxfuelThe buildings may be closed but learning never stops, not even for a global pandemic.

The following links to education resources were kindly shared by BETT earlier today as part of the global efforts to keep people learning during the Coronavirus pandemic.

BETT has also created a community hub so that educators everywhere can share ideas and resources, discuss and work together online during the school closures.

The first link focuses on how to lead remote learning and is taken from lessons learnt in a school in Hong Kong.

The second link leads to a link from Google, who have launched a Teach from Home hub that is open to all users.

London CLC (Education Development Trust) has provided a guide for remote learning.

Microsoft have created a repository of learning and teaching resources for parents who are home schooling primary and middle school children.

Audible have created a free to access repository of stories for children for as long as schools remain closed.

Educational publisher Pearson has made many tools for learning free to access during the crisis.

And ISC Research provide advice for all education suppliers during the school closures.

Finally, here are some of my own recent posts offering thoughts and advice on distance education:
Face to Face at a Distance
Being There
Technology Mediated Society

If you have any more useful links, please feel free to share them in the comments box below. Keep well, keep safe, keep your distance.


Pandemic pedagogy by Steve Wheeler was written in Plymouth, England and is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 3.0 Unported License.Posted by Steve Wheeler from Learning with e's

Online Pivot questions – online completion rates

Martin Weller - 2 Abril, 2020 - 12:27

I’m responding to queries from a number of different routes, so I thought I would post responses to them here also.

This one came via Contact North’s Ask an Expert site.

Question: I am worried about completion rates in online learning – I gather that they are really low. What do we know about completion rates?

Response:

It depends on what is meant by online learning. That is sometimes equated with MOOCs, ie free, open courses that are unsupported. Here the completion rate is very low – about 10%. But in this case the learner has no investment in the course (they often sign up and never even attempt one element), and no human tutor or teacher support. For more carefully designed distance education courses where there is active human tutor support (such as we have at the Open University or Athabasca), the completion rate is much higher. Here there can be a number of other factors also. For instance, we operate open entry at the OU, so no entry requirements. This can mean people are not prepared for study and so completion rates are lower than for courses where there is a formal entry. But that is unrelated to the ‘online’ element.

But it does generally require more self-motivation from the learner to learn online, away from the physical cues that prompt learning. It also requires more organization of their time and study environment. But there are lots of things you can advise students to do to help here (eg see these tips https://www.theguardian.com/education/2020/mar/26/how-to-study-at-home-during-coronavirus-by-online-students-and-tutors)

The level of study can also be important – people in the final year of a degree are more motivated to finish for example.

So, yes there are some added complications for the learner when you switch to online delivery, but these can be alleviated to quite some degree by good design, advice and just providing contact. Being online doesn’t necessarily equate to a low completion rate.

Who’s Zoomin’ Who?

OLDaily - 2 Abril, 2020 - 02:37
Clint Lalonde, Ed Tech Factotum, Apr 01, 2020

First, the post. Clint Lalonde discusses the widespread adoption of Zoom to support online learning in the current crisis. Why Zoom? Lalonde offers various explanations (incumbency, marketing, business model) but the main reason is this: it actually works. Lalonde also depicts the company as a "move fast and break things" company, but nobody cared about any of that until we all started using it. If Zoom hadn't made tech that works, nobody would be having this conversation. Now that they're successful, everyone's a critic. As though we should have just been satisfied with all the non-functioning conferencing solutions out there (you know who you are).

Now for a postscript. Lalonde says "I don’t think what is happening right now can be or should be considered online learning or distance education... Online learning is planned, deliberate and thoughtful in the sense that online courses often take months or even years to develop, not days or weeks." No. No no no. People who think like this are the ones who are breaking online learning. Look at the newly resurgent Twitter, "a lot of great sharing, support and conversations. It feels like the best of what Twitter and a PLN is." Exactly. People stopped planning their Twitter messaging strategy and just started sharing.

Online learning should be fast, fun, crazy, unplanned, and inspirational. It should be provided by people who are more like DJs than television producers. It should move and swim, be ad hoc and on the fly. I wish educators could get out of their classroom mindsets and actually go out and look at how the rest of the world is doing online learning. Watch a dance craze spread through TikTok, follow through-hikers on YouTube, organize a community in a Facebook group, discuss economic policy in Slack. All of that is online learning - and (resolutely) not the carefully planned courses that are over-engineered, over-produced, over-priced and over-wrought.

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