Log on:
Funciona amb Elgg

CENT :: Blog :: Archives

July 2004

July 01, 2004

[Imported from Sierto 1.0]

L'any 2003 aquest projecte va ser finalista dels eLearning Awards d'European Schoolnet: Wapeduc, («Enseignement par téléphone portable»).

Pel que es veu, els seus promotors a l'Académie de Montpellier han seguit treballant de valent d'aleshores ençà. Podeu comprovar-ho amb un mòbil WAP o i-Mode o en l'adreça web www.mobileduc.net. Hi trobareu un munt de lliçons organitzades per nivells educatius: la prehistòria, el cristianisme, la digestió, els pronoms relatius... I també alguns qüestionaris d'autoavaluació.

L'experiment és interessant, tot i que no sembla que s'hagi fet un ús prou imaginatiu d'aquests aparells de pantalla petita, més aptes sens dubte per a altres usos com ara la comunicació instantània que per a la presentació de grans quantitats d'informació textual.

Escrit per CENT - Carles Bellver | 0 comment(s)

July 07, 2004

[Imported from Sierto 1.0]

A la bitàcola de blacklily8 (Kairosnews) hi ha una reflexió sobre la propietat del treball intelectual (en forma d'articles. llibres, etc.) dels acadèmics d'entitats finançades amb fons publics, per exemple, moltes universitats. Crec que es pot dir més fort, però no més clar :-)


All academic work produced by scholars working for or supported by public universities ought to automatically be placed in the public domain. These works, paid for (directly or indirectly) by the public, ought to be given freely to the public. To cut right to the chase, any professor or even graduate student who sells or gives a copyright to a commercial publisher or in any way restricts the public's access to his or her work is guilty of academic graft. They are stealing from the public resources as surely as a politician who dips into the treasury to fund a vacation to Hawaii.

Keywords: coneixement lliure

Escrit per CENT - Jordi Adell | 0 comment(s)

July 19, 2004

[Imported from Sierto 1.0]

EdTechPost comenta l'informe de la Dublin City University: Moodle at DCU. Aquest document resumeix el procés de selecció que els va portar a triar Moodle i les fases d'implantació previstes.

Hi ha més d'una coincidència amb el nostre cas. Nosaltres també partíem d'un projecte pilot amb WebCT, també havíem constatat els avantatges estratègics del codi font obert (inclosa la possibilitat d'influir en el seu desenvolupament) i, finalment, vam basar l'avaluació en uns criteris molt semblants: «functionality, usability, general pedagogy, technical viability, accessibility existing user community and projected lifespan of the products», en el redactat de la DCU.

Keywords: eve/a, Moodle

Escrit per CENT - Carles Bellver | 0 comment(s)

[Imported from Sierto 1.0]

OLDaily es fa ressò del calendari o «mapa de carreteres» de LAMS, anunciat recentment, que culminarà amb la presentació de la versió 1.1 en febrer de 2005. Aquesta versió serà la primera que es publicarà amb codi font inclòs sota llicència GPL.

Abans, en octubre o novembre de 2004, tindrem una versió preliminar 1.0. I més endavant, cap al juliol de 2005 hi haurà un filtre d'importació/exportació IMS Learning Design.

LAMS (Learning Activity Management System) és una eina que ha de permetre dissenyar, gestionar i distribuir activitats d'aprenentatge en línia.

Keywords: Learning Design

Escrit per CENT - Carles Bellver | 0 comment(s)

July 22, 2004

[Imported from Sierto 1.0]

Sebastian Fiedler escriu sobre una intuició que cada vegada te més gent: avui, en educació, els continguts (qüalitat i quantitat) no són el problema. Les tendències més fortes en el camp del e-learning (objectes, disseny i gestió de continguts, distribució, etc.) representen dèries d'una generació (la meua) per a la qual aconseguir informació era el principal problema del treball acadèmic (estudiar primer i després, escriure). Viviem en un món d'informació apegada als objectes (llibres, revistes, etc.), cara, escassa, dificil de trobar i gestionar. Els estudiants d'ara mateix, d'aquest món electrònic i instantàni, mantenen un altra relació amb la informació: literalment fugen d'ella tot el que poden :-). N'hi ha massa. És poc significativa (la major part) per a ells/elles. No poden associar-la amb el que saben/viuen, etc. En resum: manca de sentit. Bé, fugen de la informació que nosaltres considerem important per a la seva formació. Pensar un sistema de formació online com un distribuidor d'informació està condenat al fracàs. L'important es qué fem amb la informació, el fluxe del treball intelectual, tant individual com grupal, tant les transformacions personals com les derivades de la comunicació amb els iguals i els professors/tutors/experts/etc. (recordeu tot allò de la zona de desenvolupament pròxim?). Aquest camp està per explorar encara, però hi han eines que pareixen més a prop d'aconseguir-ho que altres. Moodle és un exemple i eixa és la raó per al qual el CENT ha triat Moodle com a entorn d'ensenyament/aprenentatge. però cal treballar molt encara. Ara, fan falta eines que donen suport al treball en grup amb dissenys d'activitats didàctiques basades menys en la gestió de documents i més en la comunicació entre els membres.

No?

Keywords: eve/a, Moodle

Escrit per CENT - Jordi Adell | 0 comment(s)

July 26, 2004

[Imported from Sierto 1.0]

Neil Gunton recull i comenta alguns dels mites i confusions més habituals al voltant del programari de codi font obert: Open Source Myths. Thoughts on some frequently-stated dogma promoted by the Open Source community. No critiquis si no has de fer res per arreglar-ho, el programari obert és sempre millor que el de propietat, etc. El punt de vista de l'autor no és pas contrari a l'open source, sinó totalment a favor. Lògicament alguns punts són bastant discutibles.

(Notícia i debat en Slashdot: «Examining Some Open Source Myths».)

Keywords: software lliure

Escrit per CENT - Carles Bellver | 0 comment(s)

July 30, 2004

[Imported from Sierto 1.0]

Un parell de coses interessants per a llegir/escoltar durant les vacances :-D



La segona part del article de Auricle sobre repositoris d'objectes d'aprenentatge (molt interessant):

http://www.bath.ac.uk/dacs/cdntl/pMachine/morriblog_more.php?id=292_0_4_0_M


Una presentació (amb veu i diapositives) sobre Apollo:


http://apollo.ucalgary.ca/project/events/NMCSpringConference04/pr

Escrit per CENT - Jordi Adell | 0 comment(s)