Log on:
Funciona amb Elgg

CENT :: Blog :: BBC 2.0

May 03, 2006

En un recent anunci, Ashley Highfield, Director de "New Media & Technology" de la BBC (British Broadcasting Corporation), la TV pública del Regne Unit, explicava part de l'estratègia que ells anomenen" Creative Future" en relació amb el públic.

A banda de altres iniciatives com un player (MyBBCPlayer o BBC iPlayer) per a descarregar i veure programes, les que ens semblen més interessants son una iniciativa de catalogació dels continguts del arxiu de la BBC i el concurs de redisseny de la home page de la BBC:

- El "BBC Programme Catalogue" és un prototip limitat (unes 950.000 entrades) de catalogar i afegir metadata als continguts dels arxius de la BBC (radio i TV) des del 1937. Tot i que no inclou els continguts pròpiament és el primer pas per a una futura capacitat d'accés a aquest immens diposit de materials. Probablement els materials, sota una llicencia Creative Commons o similar, serien sols accessibles a ciutadans britànics que paguen l'impost anual de TV per a evitar problemes legals.

- El "Reboot" es una competició (amb premis) de idees i dissenys per a la home page de la BBC en el mon del Web 2.0. Entre altres indicacions, diu:
It might harness the wisdom of crowds approach by exploiting the the APIs and feeds offered by such services such as Flickr, Del.icio.us, Digg, YouTube,Technorati, Wikipedia, and Yahoo!.


La BBC ja té una certa tradició en donar passos (de vegades tímids) cap a les noves tendencies: facilitar l'accés i la compartició de materials. Altres corporacions i entitats pagades amb diners públics més properes podrien anar apuntant idees i fent alguna cosa.

Escrit per CENT - Toni Bellver

Heu d'estar connectat per afegir un comentari.