Elsevier Joins University College London in Big-Data Project

Noticia en The Chronicle of Higher Education. Elsevier y el University College London anuncian la creación de un Big Data Institute "para explorar maneras innovadoras de aplicar las nuevas tecnologías y la analítica [analytics] a contenidos y datos académicos."

El artículo hace notar la preocupación entre "los investigadores comprometidos con el libre intercambio de la información". Más sobre este punto, en relación con las licencias abiertas del tipo de las de Creative Commons, en el comentario de Stephen Downes en OLDaily:

So a question for open data advocated - how do you want to license open data, given this? Open allowing commercial use? Then Elsevier can use its data and your data to do comprehensive analytics, which it charges more for, while it denies access to open data analytics providers, who can use only open data sources for their analytics. Or do you use a non-commercial license, and level the playing field?