Quantum LEAP (Learning English for Academic Purposes)

Un portal para aprender inglés, creado por departamentos de tres universidades catalanas (UPC, UdL, URV). Abierto y gratuito, dirigido a la comunidad universitaria pero libremente utilizable por todo el mundo. Contiene trescientas horas de práctica de lengua y cubre los niveles críticos en la universidad, del B1 al C1. Permite la autoevaluación e incluye un eportfolio en el que ir recogiendo las evidencias del aprendizaje. Via el blog Aprendre llengües de Enric Serra i Casals.

Quantum LEAP is an online learning environment for English language learning at university level. It consists of a series of thematic modules with multimedia material related to topics of academic interest, approached from an interdisciplinary perspective (e.g. women and science, environmentalism, science fiction, etc.). Each module contains interactive activities to practise the skills of reading, writing, listening and speaking.