[Imported from Sierto 1.0]
EdTechPost comenta una altra comparativa d'entorns virtuals d'ensenyament/aprenentatge:
«Another open source course management system comparison». «As in the case of the
other main comaprison of late, Atutor seems to come out on top. -
SWL.»
És normal que
ATutor se'n surti bé d'aquesta mena d'anàlisis, perquè és un producte gratuït, open source, que funciona sobre la plataforma LAMP (Linux + Apache + MySQL + PHP), i ofereix funcionalitats més que acceptables que li permeten competir fins i tot amb els programaris comercials d'elearning. Tanmateix, és interessant considerar quines són les característiques d'ATutor més valorades:
1. La integració d'una eina d'autor per crear i estructurar els continguts dels cursos dins d'ATutor.
2. La compatibilitat dels continguts per mitjà del format d'exportació/importació Content Packaging (IMS/SCORM).
3. La garantia d'accessibilitat dels continguts creats amb ATutor, d'acord amb estàndards WAI i altres.
Fixeu-vos que aquests tres punts es refereixen sempre als continguts. En efecte, un curs d'ATutor gira sempre al voltant del contingut, que és una mena de llibre electrònic, hipertextual, fet de pàgines de text/HTML. Com a extra es pot activar un o més fòrums per al curs, engegar un xat, etc.
Es tracta, doncs, d'un model pedagògic basat en els continguts i per tant en la transmissió d'informació. Evidentment hi ha altres models, basats en les activitats, la col·laboració i la construcció del coneixement. L'informe del
JISC britànic, per exemple, va en aquesta línia:
A Framework for the Pedagogical Evaluation of eLearning Environments (
alerta! format Word!).