Publicado el numero 6(2) de NAER-Journal of New Approaches in Educational Research
Acaba de aparecer el número 2 del volumen 6 de NAER-Journal of New Approaches in Educational Research. NAER-Journal of New Approaches in Educational Research (ISSN: 2254-7339) está indexada en WOS (ESCI), ERIH+, PROQUEST, EBSCO, DOAJ, GALE, JATE, etc. El número 6(2) contiene los siguientes artículos:
The future of the teaching profession from the perspective of students with a Major in Education
Futuros acerca de la profesión docente desde la mirada del alumnado de carreras de educación
Jensy Campos Céspedes, Walter Solano Gutiérrez
Effectiveness of Tutoring to Improve Academic Performance in Nursing Students at the University of Seville
Efectividad de las tutorías para mejorar el rendimiento académico de los estudiantes de Enfermería de la Universidad de Sevilla
María Dolores Guerra-Martín, Marta Lima-Serrano, Joaquín Salvador Lima-Rodríguez
Initiation into Teaching from the Perspective of Primary School Teachers: Differences Between Newly Qualified and Experienced Teachers
La iniciación a la docencia desde la perspectiva del maestro de Primaria: diferencias entre noveles y expertos
Ruth Cañón Rodríguez, Isabel Cantón Mayo, Ana Rosa Arias Gago, Roberto Baelo Álvarez
Can the integration of a PLE in an e-portfolio platform improve generic competences?
¿Puede la intregación de un PLE en una plataforma de e-portfolio mejorar las competencias genéricas?
Cristina Galván-Fernández, Maria José Rubio-Hurtado, Francesc Martínez-Olmo, José Luis Rodríguez-Illera
Social Learning Analytics in Higher Education. An experience at the Primary Education stage
Social Learning Analytics en la Educación Superior. Una experiencia en el Grado de Educación Primaria
Jose Javier Díaz-Lázaro, Isabel M. Solano Fernández, María del Mar Sánchez-Vera
The integrated curriculum, university teacher identity and teaching culture: the effects of an interdisciplinary activity
Currículum integrado e identidad y cultura docente universitaria. Los efectos de una actividad interdisciplinar
Israel Alonso Sáez, Naiara Berasategi Sancho
Actions and achievements of self-regulated learning in personal environments. Research on students participating in the Graduate Program in Preschool Education at the University of Granada
Acciones y logros en la autorregulación del aprendizaje en entornos personales. Un estudio en el Grado de Educación Infantil en la Universidad de Granada
Eduardo Chaves-Barboza, Juan Manuel Trujillo-Torres, Juan Antonio López-Núñez, Tomás Sola-Martínez
Telling Active Learning Pedagogies Apart: from theory to practice
Diferenciación entre las Pedagogías de Aprendizaje Activo: de la teoría a la práctica
Kelsey Hood Cattaneo
Internet and people with intellectual disability: an approach to caregivers’ concerns, prevention strategies and training needs
Internet y personas con discapacidad intelectual: una aproximación a las preocupaciones, estrategias de prevención y necesidades de formación de los cuidadores
Esther Chiner, Marcos Gómez-Puerta, M. Cristina Cardona-Moltó
Diagnosis of the Skills of the Master’s Degree: Case Study at the University Pablo of Olavide
Diagnóstico de las competencias de los másteres oficiales: estudio de caso en la Universidad Pablo de Olavide
Eva Ordóñez Olmedo, Miguel Baldomero Ramírez Fernández