IMS Global Announces Successful Caliper Analytics Framework Demonstrations and February Testfest

El consorcio IMS Global informa sobre las primeras pruebas de su framework de learning analytics, diseñado para estandarizar la captura e intercambio de datos de uso de plataformas y contenidos de aprendizaje.

El framework IMS Caliper reúne los elementos siguientes, algunos de ellos previamente existentes:

• IMS Learning Metric Profiles: perfiles de uso para la estandarización de medidas (cuestionarios, tareas, evaluación, lecturas, debates, colaboración, social, proyectos, etc.).
  • IMS Learning Sensor API and Learning Events: interfaz de captura de datos que podrán implentar las plataformas de enseñanza/aprendizaje, libros de texto electrónicos y otras cualesquiera herramientas y aplicaciones.
  • IMS LTI (Learning Tools Interoperability)/LIS (Learning Information Services)/QTI (Questions and Test Interoperability): capa de interoperabilidad de datos de usuario, cursos y modelos de información subyacentes.

Más información: Learning Measurement for Analytics Whitepaper (PDF).

IMS Global Learning Consortium today [November 13, 2013] announced the successful demonstration of the IMS Caliper Framework and Sensor API which is designed to consistently represent, capture, and marshal measurement related data, support the instrumentation, collection and exchange of data from Learning Tools/Systems and associated Learning Content elements. This capability will enable institutions, instructors, learning designers, faculty and students easier access to learner analytics to better engage, measure, and revise learning experiences, and to drive a more efficient and effective teaching and learning environment. The demonstration took place at the IMS quarterly meeting in Redwood Shores, California.