Technology and the College Generation
Artículo en The New York Times sobre el uso -o falta de uso- del correo electrónico por los estudiantes. Las notificaciones de los entornos virtuales de aprendizaje les llegan a través del correo y muchas veces las leen tarde o no las leen. Algunos profesores optan por incluir en el syllabus del curso la obligatoriedad de revisar el correo diariamente.
Ante la preferencia manifiesta de los estudiantes por las redes sociales, algunas plataformas de software han empezado a oferecer la opción de recibir las notificaciones por correo, SMS, Facebook o Twitter. Por ejemplo, Canvas en la Brown University. Sin embargo, la respuesta ha constituido toda una paradoja: el 98% eligieron el correo.
Just how little are students using e-mail these days? Six minutes a day, according to an experiment done earlier this year by Reynol Junco, an associate professor of library science at Purdue. With the promise of a $10 Amazon gift card, Dr. Junco persuaded students to download a program letting him track their computer habits. During the semester, they spent an average of 123 minutes a day on a computer, by far the biggest portion of it, 31 minutes, on social networking. The only thing they spent less time on than e-mail: hunting for content via search engines (four minutes).