The Evolving LMS Market
Michael Feldstein analitza les estadístiques de LMS (Learning Magament Systems o entorns virtuals d'ensenyament/aprenentatge) en l'educació superior dels EUA, segons The 2010 Campus Computing Survey. El percentatge d'instal·lacions de Blackboard ha disminuït, però les alternatives no són només de programari lliure (cfr. el creixement de Desire2Learn). També para esment en els motius per a canviar de plataforma (bàsicament el cost i l'absorció de WebCT i Angel per Blackboard) i en les diferències segons el tipus de centre educatiu.
Pel que fa al futur, pronostica que d'ací uns anys una nova generació de programari començarà a reemplaçar els LMS actuals:
Of course, four years is a very long time in the technology world. I expect the context of the market to be very different by 2014. Between movements toward more personal/informal learning environments, the big changes that are happening in the textbook industry as content providers and delivery platform providers collide, and the breathtaking pace of innovation that continues in the consumer web market, I strongly suspect that we’ll see a wave of new software that will begin to displace the classic LMS. My guess is that it will be mostly co-existing with current-generation products over the next few years, but by 2014 we may see it beginning to change the whole picture for educational technology infrastructure in some fundamental ways.