Avaluació

Webinars i altres recursos formatius sobre disseny de qüestionaris per a exàmens en línia

De cara al pròxim període d'exàmens, des del CENT hem organitzat dos nous webinars per a resoldre dubtes sobre creació i configuració de qüestionaris amb l'Aula Virtual. Aquests webinars, a càrrec de Puri Andrés (CENT) i Clara Andrés (Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia) tindran lloc en les dates i horari següents:

Aclariments sobre la gravació de pantalla en proves d’avaluació en línia

Aquests dies ens han arribat algunes consultes referents al punt primer de la resolució de 30 d’abril de la rectora sobre proves d’avaluació en línia de naturalesa excepcional.

En els primers paràgrafs d’aqueix primer punt s’estableix el següent:

En les proves d’avaluació final diferents a les orals que es facen de forma no presencial i síncrona, el professorat podrà utilitzar la càmera per a monitoritzar la realització de la prova, però no es gravarà la realització de l’examen.

Recomanacions del Consell de Direcció per a la preparació de proves d’avaluació en línia

En aquests moments, com és lògic, la manera de realitzar les proves d’avaluació és una de les majors preocupacions del professorat. Per això us volem recordar les recomanacions que el Consell de Direcció ha fet arribar als centres, en les quals es defineixen diferents escenaris i es proporcionen instruccions per a l’ús de les eines disponibles.

Podeu consultar-les en l’enllaç següent:

Recomanacions per a la preparació de proves d'avaluació en línea

Vídeos enganyosos sobre avaluació i qüestionaris

Aquests dies s’estan difonent per les xarxes alguns vídeos que se suposa que mostren com obtenir de manera fraudulenta les respostes correctes d’un qüestionari en línia, simplement examinant el codi HTML de la pàgina del qüestionari.

Us volíem aclarir que l’aplicació que es veu en aquests vídeos no és Moodle i que el procediment que expliquen no funciona amb Moodle. Per més que s’inspeccione el codi HTML d’un qüestionari de Moodle no es poden trobar mai les respostes correctes, perquè Moodle no inclou aquesta informació en el codi de la pàgina.