aula virtual

Webinars i altres recursos formatius sobre disseny de qüestionaris per a exàmens en línia

De cara al pròxim període d'exàmens, des del CENT hem organitzat dos nous webinars per a resoldre dubtes sobre creació i configuració de qüestionaris amb l'Aula Virtual. Aquests webinars, a càrrec de Puri Andrés (CENT) i Clara Andrés (Departament de Psicologia Evolutiva, Educativa, Social i Metodologia) tindran lloc en les dates i horari següents:

Regles per a la comunicació en els fòrums

En la comunicació en línia, l’etiqueta (en anglès netiquette, contracció de network etiquette: «bones maneres a la xarxa») és un conjunt de regles que haurien de seguir els usuaris i usuàries per facilitar la comprensió del que escriuen i la circulació de la informació.

Et proposem la llista de recomanacions següent, pensada especialment per als fòrums de l’Aula Virtual (però aplicable també, amb les adaptacions necessàries, al correu electrònic, a les aplicacions de missatgeria o a les xarxes socials).

Vídeos enganyosos sobre avaluació i qüestionaris

Aquests dies s’estan difonent per les xarxes alguns vídeos que se suposa que mostren com obtenir de manera fraudulenta les respostes correctes d’un qüestionari en línia, simplement examinant el codi HTML de la pàgina del qüestionari.

Us volíem aclarir que l’aplicació que es veu en aquests vídeos no és Moodle i que el procediment que expliquen no funciona amb Moodle. Per més que s’inspeccione el codi HTML d’un qüestionari de Moodle no es poden trobar mai les respostes correctes, perquè Moodle no inclou aquesta informació en el codi de la pàgina.