Disseny i realització de MOOC en la Universitat Jaume I
Guia per al professorat
Els MOOC (Massive Open Online Courses, cursos en línia oberts i massius) són una modalitat d’educació oberta. El terme MOOC va ser encunyat per Dave Cormier l’any 2008 en ocasió del curs “Connectivism and Connective Knowledge”, dirigit pels professors George Siemens i Stephen Downes, el qual va comptar amb més de 2.200 participants a distància per Internet. A partir de 2012 els MOOC van ser popularitzats per algunes universitats i consorcis dels EUA (MIT, Harvard, Udacity, Coursera). L’any 2013 la Universitat Jaume I de Castelló (UJI) va adreçar una primera convocatòria al seu professorat per a promoure la realització de MOOC. Aquesta convocatòria s’afegia a les ajudes destinades a l’elaboració i publicació de materials docents oberts.
Aquest document és una guia bàsica per al professorat de l’UJI que vulga participar en la convocatòria anual de MOOC de l’UJI.
Per a elaborar aquest document es van utilitzar alguns fragments i algunes idees de la Guía metodológica para la planificación, diseño e impartición de MOOCs (PDF) de la Unidad de Tecnología Educativa e Innovación Docente (UTEID) de la Universidad Carlos III de Madrid.
- Diferències entre la formació reglada a distància i els MOOC
- Plataforma tecnològica dels MOOC de l’UJI
- Ajuda i suport per a la realització de MOOC
- Funcions de l’equip docent
- Disseny del curs
- Els materials d’estudi
- Les activitats d’aprenentatge
- Recomanacions sobre el procés de disseny i construcció del curs
- Importància del perfil d’usuari
- Emissió de certificats
- MOOC per a desenvolupament professional
- Difusió del curs
- Obertura i tancament del MOOC. Termini d’inscripció
- Més informació