Curs d'iniciació a la docència en línia

Aquesta informació podria no estar actualitzada.

Dates i horari: dimecres 12 de desembre de 2012 de 15 a 19 h i dijous 13 de desembre de 2012 de 17 a 20 h.
Lloc: aula JB1005AA de la Facultat de Ciències Jurídiques i Econòmiques.
Professor: Albert Sangrà (director acadèmic de l’eLearn Center de la UOC).

Curs teòrico-pràctic d’iniciació a la docència en línia. Adreçat prioritàriament al professorat de l’UJI que imparteix o ha d’impartir estudis a distància per Internet (p. ex. màsters a distància) utilitzant l’Aula Virtual, altres entorns virtuals d’ensenyament/aprenentatge o altres eines web.

Per a inscriure-us en aquest curs podeu enviar un missatge a l’adreça de correu cent@uji.es o telefonar a l’extensió 7500.

Presentació del curs

L’e-learning ha vingut per quedar-se. Podrem etiquetar-lo d’altres maneres, però ha suposat una revolució que ha facilitat la integració definitiva de les TIC en l’ensenyament i l’aprenentatge i, especialment, en l’educació a distància, convertint-la en educació en línia.

Sovint, però, acostumem a apropiar-nos de les tecnologies replicant els mateixos models que tradicionalment hem desenvolupat de manera presencial. L’evolució de l’e-learning ens repta a reconsiderar de forma molt important com estem aplicant les TIC en els nostres programes universitaris, ja siguin mixtes o completament en línia.

Aquest curs va adreçat a posar de manifest quins són aquests reptes que l’e-learning ens planteja i com podem fer evolucionar la nostra docència i el seu disseny cap a models educatius en línia molt més efectius. El centre dels nous models pivota cap a l’activitat que els estudiants han de dur a terme, i s’allunya dels models on els continguts i els temaris eren el nucli de qualsevol disseny educatiu.

Per a fer-ho, analitzarem el perfil de l’estudiant en línia; el nou rol del professorat en tant que acompanyant del procés; la importància de la interacció col·laborativa; i el lloc que ocupen els recursos i la seva elaboració i gestió. Finalment, veurem quines són les tendències cap a on s’adreça l’e-learning del futur immediat.

Recursos