Ús de recursos multimèdia en les aules de l'UJI

Com puc gravar una classe en vídeo?

A partir del curs 2020-2021 es recomana utilitzar Google Meet per a realitzar videoconferències des de l'aula i gravar les classes.

L’aplicació de control dels dispositius de l’aula, accessible en l’escriptori de l’ordinador de la taula multimèdia, permet gravar la classe fent clic en el botó roig de gravació. Quan acabeu, cal tornar a fer clic en el mateix botó per a finalitzar la gravació.

Trobareu diverses opcions: gravar només la imatge del professor o professora, gravar només la pantalla de l’ordinador (p. ex. la presentació o qualsevol altre programari que estigueu utilitzant), o enquadrar la vostra imatge dins de la pantalla de l’ordinador (PIP: Picture-In-Picture). En tots els casos es gravarà també la vostra veu mitjançant el micròfon.

El resultat de la gravació serà un fitxer amb el vídeo i l’àudio que tindreu disponible al cap d’uns minuts en el servidor de videoclasses, on necessitareu autenticar-vos amb el vostre nom d’usuari/ària i contrasenya de l’UJI (el mateix nom d’usuari/ària amb què us hàgeu autenticat en l’ordinador de la taula multimèdia per a fer la gravació). En aquest web podreu editar la gravació, publicar-la en un dels vostres cursos de l’Aula Virtual, o baixar-la al vostre ordinador per a poder penjar-la en Google Drive o YouTube.

D’altra banda, si en lloc d’una classe es tracta d’una conferència, o una activitat similar, que tinga lloc per exemple en una sala d’actes, podeu sol·licitar al Servei de Comunicació i Publicacions que realitze la gravació amb els seus mitjans tècnics.