Docència híbrida en les aules de l’UJI

En determinades circumstàncies, com les derivades de la pandèmia de COVID-19 o la DANA d’octubre de 2024, pot resultar necessari o molt convenient emetre per videoconferència i/o gravar les classes que tenen lloc en les aules de l’UJI.

En aquesta pàgina recollim algunes indicacions bàsiques per a la utilització de Google Meet en classes i tutories en un escenari híbrid, en què una part de l’estudiantat assisteix presencialment a les classes i una altra part les segueix a distància.

Recordeu utilitzar sempre Google Meet amb el compte d’usuari de l’UJI.
Índex

Realització de classes per videoconferència amb Google Meet

El procediment recomanat per a programar una classe per videoconferència consisteix a crear un esdeveniment en Google Calendar, activant l’opció Afegeix una videoconferència de Google Meet, i compartir l’enllaç de Meet amb l’estudiantat en l’Aula Virtual.

  1. Entreu en Google Calendar i creeu un esdeveniment nou.
    • Per a classes que es repeteixen en la mateixa franja horària, definiu quins dies de la setmana i fins a quina data s’ha de repetir l’esdeveniment.
  2. Feu clic en el botó Afegeix una videoconferència de Google Meet.
  3. Copieu l’enllaç de Google Meet que s’ha generat.
  4. Compartiu l’enllaç en l’Aula Virtual.
    • Podeu incloure’l en un missatge en el fòrum d’Avisos i notícies, que s’enviarà per correu a tot l’estudiantat.
    • O en la pàgina d’inici del curs com un recurs de tipus URL.
  5. Uns minuts abans de l’hora prevista, feu clic en l’enllaç per iniciar la videoconferència.
    • L’estudiantat que seguisca l’enllaç entrarà també en la mateixa videoconferència.

Consells per a la docència híbrida en les aules de l’UJI

  1. Familiaritzeu-vos amb la tecnologia
    • Abans de començar les classes, proveu les diferents aules que heu d’utilitzar i els diferents recursos tecnològics: la càmera, el micròfon, compartir una presentació amb Google Meet, etc.
    • Podeu gravar les proves amb Google Meet i després revisar les gravacions per detectar els possibles errors o problemes.
  2. Prepareu les presentacions
    • Abans de cada classe, prepareu la presentació que heu d’utilitzar.
    • Feu servir una tipografia de mida gran i una idea o concepte per diapositiva. D’aquesta manera serà més llegible en el vídeo i la videoconferència.
    • Deixeu la presentació en l’Aula Virtual, de manera que l’estudiantat la tinga disponible i puga seguir les explicacions amb més comoditat.
  3. Inicieu la videoconferència
    • En començar la classe, obriu la presentació i inicieu la videoconferència amb Google Meet.
  4. Comproveu la càmera i el micròfon
    • Si la càmera no funciona automàticament, poseu-la en marxa amb la botonera de la taula (FCS) o fent clic en la icona amb la silueta d’una persona en l’aplicació de control de l’ordinador.
    • Comproveu en la configuració de Meet que està seleccionat el micròfon correcte: el micròfon sense fils de la taula multimèdia, el micròfon de substitució que pots demanar en la consergeria, o el vostre micròfon personal.
    • Comproveu que el volum del so és adequat per a l’estudiantat que segueix la classe a distància. Pregunteu si us entenen i si veuen bé la vostra imatge i la presentació.
  5. Recordeu a l’estudiantat que silencie el micròfon
    • Si cal, el professorat també pot silenciar el micròfon de qualsevol participant.
  6. Compartiu la presentació
    • Feu clic en el botó Presenta ara i seleccioneu la pantalla completa, o bé la finestra o la pestanya del navegador corresponents a la presentació.
  7. Opcionalment, graveu la classe
    • Si voleu que l’estudiantat puga revisar la classe amb posterioritat, seleccioneu l’opció Gestiona la gravació en el menú Més opcions (la icona dels tres punts en la part inferior de la finestra).
    • Dalt, a l’esquerra de la finestra, veureu un botó roig que indica que s’està gravant la videoconferència.
    • En finalitzar la classe, atureu la gravació i tanqueu la videoconferència.
      • Rebreu un correu amb l’enllaç de la gravació quan el vídeo estiga disponible.
      • Podeu compartir el fitxer amb l’adreça corresponent a l’assignatura o grup.
      • O podeu fer-lo accessible per a qualsevol usuari de l’UJI, tal com es mostra a continuació.
      • Publiqueu l’enllaç en l’Aula Virtual com un recurs de tipus URL.
  8. Deixeu el micròfon carregant
    • Si has utilitzat el micròfon sense fils, deixeu-lo en el carregador i assegureu-vos que es queda ben endollat i que està carregant.
    • Si no, es pot esgotar la bateria i el professorat que vinga a l’aula a continuació no podria utilitzar-lo.

Realització de tutories per videoconferència amb Google Meet

El procediment recomanat per a programar tutories per videoconferència consisteix a definir en Google Calendar les vostres franges horàries de tutoria mitjançant la funció Programació de cites.

  1. Entreu en Google Calendar i creeu una Programació de cites amb l’horari i durada adequats.
  2. Compartiu en l’Aula Virtual l’enllaç de la pàgina de reserves.
  3. L’estudiantat podrà reservar cites de tutoria i els esdeveniments es generaran automàticament en el seu calendari i en el vostre.
  4. Activeu l’opció de videoconferència en els esdeveniments que es generen, si no s’ha activat automàticament.
  5. Uns minuts abans de l’hora prevista, feu clic en l’enllaç per entrar en la videoconferència programada.

Alternativament, també podeu crear un esdeveniment normal per a cada tutoria i invitar-hi l’estudiantat que hi haja de participar.

Incidències tècniques

Contacteu amb el CAU o amb el personal de suport del centre si teniu problemes tècnics amb l’equipament informàtic o audiovisual de l’aula: ordinador, projector, càmera, connexions, etc.

Us preguem que notifiqueu per aquestes vies tots els problemes tècnics que experimenteu, a fi d’intentar resoldre’ls tan prompte com siga possible.

Més informació