Disseny i realització de MOOC en la Universitat Jaume I

Més informació sobre MOOC

Aquesta informació podria no estar actualitzada.

Iniciació a l’educació a distància i en línia

Anderson, T., & Dron, J. (2012). Tecnología para el aprendizaje a través de tres generaciones de pedagogía a distancia mediada por tecnología. Revista Mexicana de Bachillerato a Distancia, (6). Retrieved from http://bdistancia.ecoesad.org.mx/contenido/numeros/numero6/visionInter_01.html

Hill, P. (2012). Online educational delivery models: A descriptive view. Educause Review, (november/december 2012), 85-97. Retrieved from http://net.educause.edu/ir/library/pdf/ERM1263.pdf

Romiszowski, A. (2013). What’s really new about MOOCS? Educational Technology: The Magazine for Managers of Change in Education, 53,48-51.

Pedagogia dels MOOC

Stacey, P. (2013). The pedagogy of moocs. Musings on the Edtech Frontier. http://edtechfrontier.com/2013/05/11/the-pedagogy-of-moocs/

Zapata Ros, M. (2013). El diseño instruccional de los moocs y el de los nuevos cursos abiertos personalizados (I). http://red.hypotheses.org/10

Guàrdia, L., Maina, M., & Sangrà, A. (n.d.). MOOC design principles. A pedagogical approach from the learner perspective. ELearning Papers, 33. http://www.openeducationeuropa.eu/en/node/124321

Distinció entre cMOOC i xMOOC

Bates, T. (2012). What’s right and what’s wrong about coursera-style moocs. [Blogpost]. http://www.tonybates.ca/2012/08/05/whats-right-and-whats-wrong-about-coursera-style-moocs/ Versió en castellà: http://www.americalearningmedia.com/edicion-017/195-analisis/2380-que-esta-bien-y-que-esta-mal-en-el-estilo-mooc-coursera

Smith, B., & Eng, M. (2013). MOOCs: A learning journey. In Hybrid learning and continuing education (pp. 244-255). Springer Berlin Heidelberg. doi:10.1007/978-3-642-39750-9_2. http://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-642-39750-9_23

Rodriguez, C. O. (2012). MOOCs and the AI-Stanford like courses: Two successful and distinct course formats for massive open online courses. European Journal of Open, Distance and E-Learning. http://www.eurodl.org/?article=51

Anàlisis de la literatura sobre MOOC

Ebben, M., & Murphy, J. S. (2014). Unpacking MOOC scholarly discourse: A review of nascent MOOC scholarship. Learning, Media and Technology, 1-18. doi:10.1080/17439884.2013.87835 http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/17439884.2013.878352

Haggard, S. (2013). The maturing of the MOOC: Literature review of massive open online courses and other forms of online distance learning. London, UK: Department for business innovation & skills. https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/240193/13-1173-maturing-of-the-mooc.pdf

Liyanagunawardena, T. R., Adams, A. A., & Williams, S. A. (2013). MOOCs: A systematic study of the published literature 2008-2012. The International Review of Research in Open and Distance Learning, 14(3), 202-227 http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/1455/2531

Propietat intel·lectual i Creative Commons

CENT (2015). Docència i propietat intel·lectual. Quins materials puc utilitzar legalment en la docència universitària?

Vera Palencia, Alejandro. “Guía Creative Commons”. Sideleft [blog]: Propiedad Intelectual y contenidos digitales. 1 de abril de 2013. http://www.sideleft.com/guia-creative-commons/