Seminari MOOCS: experiments educatius. Cas UNIMOOC

Aquesta informació podria no estar actualitzada.

Ponent: Pedro Pernías.
Data: divendres 12 d’abril de 2013, d'11:30 a 13 h.
Lloc: Aula Magna ESTCE TD0301CC.

Vídeo

Conclusions

  • El connectivisme no ha de ser només una etiqueta i s'ha de justificar en els resultats d'aprenentatge per a l'alumne, a curt termini.
  • La dinamització de la comunitat és una tasca costosa.
  • La producció de continguts no tradicionals és igualment difícil.
  • La majoria d'alumnes esperen una acreditació estàndard, "oficial".
  • Els distintius Open Badges són problemàtics per als usuaris amb perfil tecnològic baix.
  • Google Course Builder és una plataforma robusta, recomanable 100%. Presenta mancances menors, compensades pels seus avantatges.
  • Però és molt difícil per al professor sense una assistència tècnica adequada.
  • Les majors resistències als MOOC vénen des de les instàncies institucionals.
  • Per contra, s'observa una alta predisposició del professorat a oferir la seua feina en obert.

Pedro Pernías és professor del departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat d’Alacant i membre del comitè de tecnologia d’UNIMOOC-æmprende (“el primer MOOC en español”). En aquest seminari organitzat pel CENT ens parlarà dels temes següents:

  • Plantejament experimental d'un MOOC. Què són i per a què serveixen.
    • Tecnología.
    • Metodología.
    • Administració.
  • Aspectes educatius: plantejaments inicials. Quan la mida que importa. Gamificació.
  • La tecnologia implicada. Google Course Builder. Estat actual. Projectes en marxa.
  • Acreditació (certificació).
  • Informe de conclusions (per ara) de l'experiència UNIMOOC.

Documentació

Articles del blog de Pedro Pernías:

Els seminaris de tecnologia educativa del CENT estan oberts a la participació de la comunitat universitària. No es requereix inscripció prèvia, però per motius d’organització i d’espai us agrairem que ens comuniqueu per correu electrònic en la bústia cent@uji.es la vostra intenció d’assistir-hi.