La UOC publicará por defecto todos sus materiales docentes con licencia abierta

La UOC informa que, por acuerdo de su Consejo de Gobierno de 26 de enero de 2011, publicará por defecto con licencia abierta en su repositorio institucional todos los nuevos encargos de material docente. Carles Garrigues, responsable del plan estratégico que ha de impulsar la elaboración y difusión de recursos educativos abiertos, destaca que la UOC vende formación, no libros. Dicho de otro modo, es una universidad y no una editorial.

«La UOC aposta fort pel material obert. És una aposta valenta, perquè no és una cosa òbvia», subratlla Carles Garrigues, director del màster de Programari lliure de la UOC i responsable de liderar l'acció del Pla estratègic que ha d'impulsar l'elaboració i la difusió de recursos oberts. «Es pot pensar que és un error i que si oferim un material gratuït al web tindrem menys estudiants. Doncs bé, la UOC fa un canvi de xip. Nosaltres no venem llibres, no som una editorial, el que venem és formació. La Universitat fa la tasca de docència, però dóna accés lliure als materials perquè tothom hi pugui accedir i, fins i tot, dir-hi la seva mitjançant el repositori», afegeix.

En la misma línea, también el material de investigación generado por la UOC se publicará en abierto en el mismo repositorio.